onsdag den 17. oktober 2012

Mad

Jeg har gjort mig mange tanker om mad til hende. Jeg ser hunden som kødæder og derfor ville det optimale jo være at fodre hende med BARF. Men her i starten tror jeg vi begynder med et tørfoder som selvfølgelig er økologisk. Hvilket ved jeg slet ikke endnu, har slet ikke nået at undersøge markedet før hvalpetørfoder endnu. Jeg har dog fundet nogle snacks som jeg håber kommer til at hjælpe lidt på tilliden og lysten til leg i starten.
De er fundet her og koster 139,- for 400g.

De er fundet her og koster 59,- for en pose med 7.

Tørret kylling herfra 510g for 150,-

Herfra til 299,- for 500g.

Dette har jeg overvejet at bruge til de dage hvor vi er ude hos andre, dejligt nemt at transportere og et sundt måltid for hende.

Jeg har desuden fundet de vand og madskåle hun skal have, og det underlag der skal være under dem.

Underlaget er lavet af 100% genbrugsgummi, det koster 149,- og du kan finde det her. Skålene er lavet af bambus, du finder dem her, de koster 69,- stykket for størrelse small.

Billeder

Dette var det første billede jeg så af Madonna. Jeg var helt solgt fra første øjeblik, og jeg kan slet ikke vente til hun kommer hjem.

Og der kommer også lige nogle billeder fra hendes første bad efter hun kom i sikkerhed.

 Jeg vil opdatere med nye billeder så snart jeg får nogle, ellers kommer der helt sikkert massiv billedspam efter den 25 når hun er kommet hjem.


Halsbånd

Jeg tænker meget over hvilke produkter mine dyr bruger. Jeg undgår derfor kemikalier når jeg kan og prioritere økologisk meget højt. Derfor ville jeg finde et halsbånd lavet af natur materialer, og jeg er kommet frem til dette som er lavet af hamp fra Earth Dog.
Prisen er 159,- for størrelse small.

Snoren bliver den klassiske webbing, som jeg har fundet her.
Prisen er 115,- for den smalleste. 

Og næsten det vigtigste af det hele, hundetegnet som er herfra.
Prisen er 129,-

Velkommen

Dette er Madonna. Hun er en gadehund fra Bosnien. En dag blev hun sparket voldsomt af en mand og var meget bange bagefter. Heldigvis blev hun fundet af en fantastisk kvinde som tog hende med hjem og passede på hende og tog hende til dyrlæge.
Jeg fandt hende på en facebook side jeg har liket som hjælper gadehunde i Bosnien. Lige fra første øjeblik vidste jeg at jeg ville have hende her hjem og passe på hende. Jeg har fået lov til at adoptere hende, og hun kommer til Danmark med fly den 25 november. Her vil jeg fortælle om hvordan det er at adoptere en hund og hvordan det kommer til at gå Madonna fremover. Her i starten kommer det nok til at handle mest om mine forberedelser og indkøb af hundeudstyr.